新浪首页 > 新浪教育 > 国际在线 > 冷风中复古时尚潮流款款而来(组图)

冷风中复古时尚潮流款款而来(组图)
http://www.sina.com.cn 2004/11/17 14:06  国际在线

  The idea of a long, chilly winter is never appealing. Thank goodness we can take some comfort in what we'll be wearing to keep ourselves warm when it comes, after a preview of winter at last week's Fashion Week.

  The Air New Zealand-sponsored event was like going around the world in four days, with frequent time-travel thrown in. One minute we were in Napoleonic France, then we were stopping in for tea with Nancy Mitford and her family and friends in the 1930s, then crash-landing in some jungle with an Amelia Earhart-type adventurer. From all this come a few recurring themes.

冷风中复古时尚潮流款款而来(组图)

  想到漫长寒冷的冬天,人们总是心里发紧。但是,当看到新西兰时装周上的这些别致靓丽的身影穿梭于T型台上时,也许你也有了优雅地对抗寒风的冲动和信心。

  由新西兰航空公司主办的时装周已经于10月21日结束。4天的时间里人们仿佛环游了世界,同时伴以时空旅行。前一分钟我们还在拿破仑时代的法国;下一分钟我们就已经身在19世纪30年代和南希·米特福德一起喝茶;转眼,我们又和第一位女飞机师阿米莉娅·埃尔哈特一起着陆在一片丛林里,开始探险旅程。于是我们慢慢察觉出来,这一个冬天,设计师给我们安排的潮流又是复古。(孙亚萍)


评论英语学习论坛】【 】【打印】【关闭



Annotation


新闻查询帮助

热 点 专 题
阿拉法特逝世
驻伊美军围攻费卢杰
胡锦涛出席APEC峰会
有影响力企业领袖评选
世界杯预赛国足VS香港
歌手江涛涉嫌携带毒品
车市“小鬼”当家?
今冬采暖季节实用攻略
新北京规划为宜居城市



教育频道意见反馈留言板 电话:010-62630930-5178 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

Copyright © 1996 - 2004 SINA Inc. All Rights Reserved

版权所有 新浪网
北京市通信公司提供网络带宽