西洋妙语:鱼与熊掌不可兼得英语咋说

http://www.sina.com.cn 2008年03月31日 10:51   信息时报

  One day, Jane talks with her friend May,"I’ve saved loads of money because I’ve stopped going out. The problem is, now I’m really bored with staying in!" May answers like this,"Well you can’t have your cake and eat it."

  鱼和熊掌不能兼得

  一天,简跟她的朋友眉抱怨说,“最近,我一直没有外出,结果攒了一大笔钱。问题是,天天呆在家里,现在我已经非常厌烦了!”眉回答说,“得了吧,你毕竟不能吃了蛋糕,还留着它。”在中文里,也有一个类似的说法,那就鱼和熊掌不可兼得。

发表评论 _COUNT_条
爱问(iAsk.com)
不支持Flash
·《对话城市》直播中国 ·新浪特许频道免责公告 ·诚招合作伙伴 ·企业邮箱畅通无阻
不支持Flash