新浪首页 > 新浪教育 > 国际在线 > 英白血病人骑异形车成功穿越澳洲沙漠

英白血病人骑异形车成功穿越澳洲沙漠
http://www.sina.com.cn 2004/12/03 14:17  国际在线

  A British leukaemia patient rolled into Sydney after a gruelling fundraising ride on a vintage penny farthing bicycle across the Australian outback.

  Lloyd Scott, 43, set out from Perth in Western Australia on October 13 on what many saw as a crazy mission to raise one million pounds (1.9 million dollars) for the British charity, Children with Leukaemia.

  To do it, he had to cross the hot Nullarbor Plain on his awkward, uncomfortable bike for 12 hours a day along the longest, straightest road in the world.

  The penny farthing, an ungainly-looking bicycle with a front wheel much larger than the back one, was popular during the nineteenth century.

  As he reached Sydney's Bondi Beach seven weeks and one day after he began, Scott admitted he was only one third of the way toward his financial target, but still hopeful of reaching it.

  "It's worth the pain because there's a very personal message from me as well, the fact that I actually had leukaemia."

  The former firefighter was diagnosed with Chronic Myeloid Leukaemia in 1987. Following a successful transplant which sent the disease into remission, he dedicated himself to raising money for Children with Leukaemia through a series of endurance events.

  In a previous charity effort he completed the London Marathon in a deep-sea diving suit.

英白血病人骑异形车成功穿越澳洲沙漠

  为了给患有白血病的孩子募捐,英国白血病患者劳埃德·斯科特骑异形自行车成功穿越了澳大利亚沙漠地带,并于12月2日到达目的地悉尼。

  据法新社12月2日报道,斯科特此行的目的是希望能为英国一家名为“患白血病的孩子”的慈善机构募捐到100万英镑(190万美元)的款额。

  为了完成这个心愿,斯科特于今年10月13日从澳大利亚西部佩思市启程,穿过被澳大利亚沙漠地带,并最终于12月2日到达悉尼,骑车总长4350公里。

  伴随43岁的斯科特穿越澳大利亚沙漠地带的是流行于英国19世纪维多利亚时代的异形自行车。这种自行车前轮巨大、后轮超小。他每天汽车12个小时,穿越了世界上最热的沙漠地带,其中包括令人望而生畏的澳大利亚西南部纳勒博平原。那里常年高温,平均气温为摄氏40度,渺无人烟,只有少量野生动物和灌木丛。

  此次行程中,斯科特花费了7周零1天的时间。斯科特表示,目前他只募捐到计划款额的三分之一。“这次募捐活动非常有意义,因为我自己也是一名白血病患者。这次旅行与患疾病的经历很类似,它们的过程都很缓慢,充满了痛苦。这次旅行与我进行骨髓移植手术时的感受很相似。我时常在想,我要坚持下去吗?幸运的是,我挺过来了,就像我每次与病魔抗争一样。”

  斯科特曾是一名消防员,1987年被诊断出患有白血病后接受了骨髓移植手术,并最终战胜了病魔。此后,乐观的斯科特一直用各种方式(包括他擅长的杂技表演)来为白血病人募捐。2002年,他身穿重达80公斤的潜水服,花费5天多的时间,完成了42公里的马拉松赛跑。事后他幽默的说,这是伦敦最慢的马拉松纪录。2003年,他用12天的时间在英国尼斯湖底行走了42公里。(蒋黎黎)


评论英语学习论坛】【 】【打印】【关闭



Annotation


新闻查询帮助

热 点 专 题
深圳健力宝获中超冠军
意甲德比言和
2005中国国际时装周
男人为什么喜欢车
女人与车的美丽约会
警惕房屋销售十大陷阱
北京12月新推楼盘一览
娱乐风月图鉴
刘翔自传:我是刘翔



教育频道意见反馈留言板 电话:010-62630930-5178 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

Copyright © 1996 - 2004 SINA Inc. All Rights Reserved

版权所有 新浪网
北京市通信公司提供网络带宽