谢耳朵VS福尔摩斯:天才角色记忆力大PK(组图)

http://www.sina.com.cn   2012年03月30日 16:19   沪江英语
文森特•尼格尔-莫瑞——《识骨寻踪》文森特•尼格尔-莫瑞——《识骨寻踪》

  Vincent Nigel-Murray (Bones)

  Although that impressive memory was occasionally used in service of his actual job, Mr. Nigel-Murray mostly spent his brain power in the remembrance of factoids。

  尽管那了不起的记忆力偶尔会被应用于实际工作,然而尼格尔•莫瑞先生还是把大多数脑容量都用在编八卦上了。

  小编:每当“冷知识小将”文森特以“Do you know that……”开头说话时,总会招来一群白眼。

谢耳朵——《生活大爆炸》谢耳朵——《生活大爆炸》

  Sheldon Cooper (The Big Bang Theory)

  Just another example of how he's so much smarter than everyone else。

  又是一个智商甩出常人几条街的典型例子。

  小编:只能说,我们实在不知道这厮来地球的目的到底是啥。

斯宾塞•里德——《犯罪心理》斯宾塞•里德——《犯罪心理》

  Spencer Reid (Criminal Minds)

  Possibly the weirdest of the oddballs investigating the criminally insane, Dr. Spencer Reid compensates for a lack of normality by never forgetting much of anything。

  作为犯罪心理这个怪人团队中最怪的一个,斯宾塞•里德博士用过目不忘的本领弥补了自己的过分火星。

  小编:关于狗狗见了都会狂叫的Ried博士,剧中罗西说得好——“这家伙就是一会走的百科全书!”

卡丽•威尔斯——《记忆神探》卡丽•威尔斯——《记忆神探》

  Carrie Wells (Unforgettable)

  That's her thing: remembering. Also she does some cop stuff, but mostly Carrie Wells remembers。

  她就是干这个的:记东西。同时她还干些警察的事,但多数时候卡丽•威尔斯就是在记东西。

  小编:还用说啥么?人家就是干这个的。绝对的专业选手。

肖恩﹒斯宾塞——《灵异妙探》肖恩﹒斯宾塞——《灵异妙探》

  Shawn Spencer (Psych)

  Shawn's memory, combined with his incredible ability to notice every little detail he sees, is enough to make it almost believable that he's a psychic. Almost。

  肖恩的无敌记忆力,再加上他的明察秋毫,足以令我们相信他是一个通灵人。

  小编:“哥生来就是用来被你们羡慕嫉妒恨的!”(设计独白)

上一页 1 2 下一页

分享到:

网友评论

登录名: 密码: 快速注册新用户

企业服务

不支持Flash

新浪简介About Sina广告服务联系我们招聘信息网站律师SINA English会员注册产品答疑┊Copyright © 1996-2012 SINA Corporation, All Rights Reserved

新浪公司 版权所有