新浪首页 > 新浪教育 > Brian的英语世界 > Brian英语:《2002年的第一场雪》

Brian英语:《2002年的第一场雪》
http://www.sina.com.cn 2004/09/30 10:46  新浪教育

  N Do you still live in Shanghai?

  B no, I am now in another city in China----Hangzhou.

  N you work there?

  B yes.

  N is it far away from Shanghai?

  B just two hour’s drive.

  N not that far.

  B yes, very close.

  N why did you change to Hangzhou then?

  B well, I think that I can find a job here which really suits『适合』 me.

  N oh, you will. So what did you do right now?

  B I am just listening the music of a Chinese singer whose name is Daolang『刀郎』. I heard his music and I just fell in love with his music. I will send you one of his songs. Wait.

  (transporting……)

  【注】我听刀郎的歌是在他被炒红了以后才开始的,那个月,网络上几乎天天都有他的报道,据说这个人是成都人,当年,在成都一带音乐厅里唱歌、做健盘手,那时歌厅生意不好,有时一晚上最多才挣20元。在成都奋斗了3年,没有干出啥名堂。1991年夏天的一天晚上,刀郎觉得成都搞音乐没有前途,去了海南。

  刀郎在海南歌厅演出,认识了一个新疆姑娘,1995年,他随她到了新疆。当到一些村庄采风时,刀郎才发现新疆的民族音乐太美了!于是刀郎成立了西北音乐工作室,开始了和新疆民乐的亲密接触。此时,罗林正式改名为刀郎。

  我在google上输入“刀郎 下载”,便会冒出无数条信息,下载完后,听了一圈,觉得他确实是嗓子很好,基本上配得上关于他的宣传炒作。

  其实听众的要求并不高,有时候只要你唱出一首像样儿点的歌,说不定就红了,这次给NIKKY发的是我比较喜欢的《2002年的第一场雪》。

  N ok, I got it.

  B you can put it into the winamp【注】一播放软件.

  N I am listening.

  B how does that make you feel?

  N (no response……)

  N well, it’s beautiful.


评论



英语学习论坛】【 】【打印】【关闭
Annotation


新闻查询帮助

热 点 专 题
F1中国大奖赛
《2046》公映
法国特技飞行队访华
网游天堂2新增服务器
2005新浪考研大讲堂
国庆出游宝典
“十一”缤纷车世界
全国万家餐馆网友热评
《性感文化的解析》



教育频道意见反馈留言板 电话:010-62630930-5178 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

Copyright © 1996 - 2004 SINA Inc. All Rights Reserved

版权所有 新浪网
北京市通信公司提供网络带宽