全球十大神秘人物:圣-日尔曼伯爵(组图)

http://www.sina.com.cn 2009年12月23日 14:31   沪江英语
十大神秘人物第四位——圣·日尔曼伯爵
十大神秘人物第四位——圣·日尔曼伯爵

  十大神秘人物第四位——圣·日尔曼伯爵

  圣·日尔曼伯爵(据说死于1784年2月27日)是一个集朝臣、冒险家、发明家、业余科学家、小提琴手、业余作曲者于一身的神秘绅士。他同时具有一些与炼金术相关的技能。所以他被人们称为“奇妙非凡的人”。他的身世未知,但消失的时候又不留一丝痕迹。1745年,英国著名作家荷拉斯·沃尔浦尔对他写道:

  “……前几天,他们抓到一个奇怪的人,他用着的名字叫圣日尔曼伯爵。这两年到这里的,他从不说他是谁,或是从何而来,但却对人声称他用的名字不是他的真名。他唱歌拉小提琴都很棒,但调子有点悲伤,就是人有点不太聪明。人们有叫他意大利人、西班牙人,还有波兰人的;又有人说他是一个墨西哥富人的女婿,却带着他老婆的珠宝跑到了君斯坦丁堡;有人说,他是牧师,是小提琴家,或是阔手的贵族。威尔士的王子对他怀有无尽的好奇,想知道他的一些事,但都是徒劳。到最后,一点问题都没有看出来,他就被释放了。对我来说,我可以相信的是他不是一个绅士,他留在这里,是否是在从事着间谍的工作。”

  自从他死后,各种各样的神秘组织把他当作他们的模范甚至是一个强大的神。而且近些年,陆续又有几个人出来声称他们就是圣·日尔曼。

  4 Comte St Germain

  The Count of St. Germain (allegedly died February 27, 1784) was a courtier, adventurer, inventor, amateur scientist, violinist, amateur composer, and a mysterious gentleman; healso displayed some skills associated with the practice of alchemy. Hewas known as ‘Der Wundermann’ — ‘The Wonderman’. He was a man whoseorigin was unknown and who disappeared without leaving a trace. In1745, Horace Walpole wrote of him:

  …the other day they seized an odd man, who goes by the name of CountSt. Germain. He has been here these two years, and will not tell who heis, or whence,but professes that he does not go by his right name. He sings, plays onthe violin wonderfully, composes, is mad, and not very sensible.He is called an Italian, a Spaniard, a Pole; a somebody that married agreat fortune in Mexico, and ran away with her jewels toConstantinople; a priest,a fiddler, a vast nobleman. The Prince of Wales has had unsatiatedcuriosity about him, but in vain. However, nothing has been made outagainst him; he is released; and, what convinces me that he is not a gentleman, stays here, and talks of his being taken up for a spy。

  Since his death, various occult organizations have adopted him as amodel figure or even as a powerful deity. In recent years severalpeople have claimed to be the Count of St. Germain。

十大神秘人物第三位——铁面人
十大神秘人物第三位——铁面人

  十大神秘人物第三位——铁面人

  铁面人(死于1703年11月)是一个囚犯,在法国国王路易十四统治期间,曾在多个监狱被关押过,其中包括巴士底狱。此人的身份目前尚不清楚。因为他的脸隐藏在一副软绒面具里,从来没人见到过。而流传下来的故事里涉及到这副面具时都说是铁面具。首次有这个囚犯的记载是在1669年,那时一个路易十四的大臣把他转移安置在皮格纳鲁监狱,并要求要在监狱长的照看下。

  据当时囚犯随身带过去的一封信,此人叫厄斯塔什·多热尔。信上要求,监狱长要准备一间设有多层门的小房子给他,以阻止外面的任何人听到里面说话。这个囚犯被告知,假如他跟其他人提及无关于他目前的需求,他将被杀死。监狱长是唯一能够看到这个囚犯的人,并且每天给他送食物吃。这个囚犯死后,他的一切所有物都被销毁了。时至今日,没有人知道他究竟是谁。

网友评论

登录名: 密码: 快速注册新用户
发表评论 _COUNT_条
爱问(iAsk.com)
不支持Flash