新浪首页 > 新浪教育 > 《全球性金融机构求职指南》 > 自己的经历

Telling Your Story
http://www.sina.com.cn 2004/07/19 17:45  新浪教育

  Our life is made up of many incidents. With a little imagination, organization, and effort, you can write down stories about yourself in order to illustrate how the attributes (in Chapter 6) are personified in you. Although the word “story?is used here, it is by no means suggesting that you should create fictitious accounts. You will be surprised that whatever you say will be remembered and this will follow you throughout your career with the organization. If the stories you told were lies, your natural reflection will expose them when your “stories? are brought up on the least expected occasions.

  How to go about preparing your stories?

  Examine your strengths and weaknesses.

  Compare your strengths against the “main appraisal qualities?that companies are looking for.

  Recall some of your success stories to support your strengths. Individualize these and make them interesting.

  Recall some of your failures to demonstrate your tenacity and learning ability.

  Write all these down, edit the script, and remember it.

  Apply one or more stories to a given question, depending on what it intends to appraise.

自己的经历

  讲述个人的经历其实比大多数人想像的要困难,尽管是每个人的真实经历。因为我们往往认为自己相当了解所经历事实的重点,所以没有花时间组织过信息资料。此外,很多人在谈论自己时,尤其在平衡自我评价和展示专业水准二者之间的关系时,有左支右绌的感觉。在我们成长的过程中,被灌输的思想是要谦虚、不自夸,所以我们往往欠缺陈述自己的成就的能力。

  讲述个人经历并不是自我夸耀。从面试官的角度考虑,他们想更多地了解候选人的价值观、性格以及是否具备那些可以为公司创造更多价值的、特有的一些品质。你可以肯定的一点是:任何一次的面试都充满了溢美之词,面试官的耳朵早就对这些免疫了。由于新毕业的学生没有足够的工作经验可谈,取而代之的面试问题大多是考评你的基本核心技能,旨在发现你到底是怎样的一个人,以及将来在组织中发展的潜力。

  参加面试时,被面试者经常被要求举出一些反映“实质性”因素的个人经历(见第六章)。这是由全球性的公司根据它们的实际业务需要、企业文化和以往的经验制定的一种评判标准。

  讲述你的经历

  我们的生活是由很多事件组成的。只要你花些工夫进行一些想像和组织,你可以写下很多可以阐明你特有品质的故事(见第六章)。尽管这里使用了“故事”这个字眼,但绝非暗示你可以虚构故事。说出来你也许会惊讶:你在面试中所说的话将会被他人记住,而且这种记忆会自始至终贯穿于你在这家机构的整个职业生涯中。如果你所讲述的故事是虚假的,当在你没有预料到的场合被其他人讲出来的时候,你下意识的表现很可能会戳穿你的谎言。

  怎样准备自己的“故事”呢?

  找出自己的强项和弱项;

  将你的强项同应聘公司所列的“主要评估项目”进行比较;

  回忆自己的一些成功经历,将其个性化、生动化,用以展示你的强项;

  回忆自己的一些失败经历,用来证明你坚韧不拔的品质和从失败中学习的能力;

  写下这些故事,修改誊写,然后牢记在心;

  根据既定问题所要评估的内容,在回答时引用一个或两个你准备好的故事。




英语学习论坛】【评论】【 】【打印】【关闭
Annotation


新闻查询帮助

热 点 专 题
解放军东山岛军演
2003年审计报告
杜邦不粘锅致癌风波
长春人质事件
《十面埋伏》 视频
惠特尼休斯顿北京个唱
美洲杯 视频点播
环法自行车赛 亚洲杯
见证《焦点访谈》连载



教育频道意见反馈留言板 电话:010-62630930-5178 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

Copyright © 1996 - 2004 SINA Inc. All Rights Reserved

版权所有 新浪网
北京市通信公司提供网络带宽